Kolejny rytm, w którym masz możliwośc poćwiczenia osobnej pracy lewej ręki względem hi-hatu.
Rytm, który nauczy Cię oddzielać prawą rękę od lewej. (056)
Prosty rytm pokazujący jak oddzielić od siebie uderzenia w hi-hat oraz w werbel. Tempo grania 100 bpm.
Rytm grany na obręczy werbla + super stopa. (049)
Szybki rytm, w którym przez cały czas uderzamy w obręcz werbla. Na skrypcie z nutami napisałem, żeby grać w tempie 80 bpm, ale chyba lepiej będzie, jeśli ustawisz metronom na 160 bpm. Decyzja należy do Ciebie.
Kolejny dobry rytm na oddzielenie stopy od hi-hatu. (043)
Triole występujące w tym rytmie można bardzo łatwo usłyszeć. Dzięki nim mamy wrażenie, że drugie uderzenie stopy jest nieco spóźnione. Posłuchaj i spójrz na nuty.
Banalny, a jakże trudy na dłuższą metę… (040)
Ten rytm z pozoru wydaje się łatwy i taki też jest. Problem pojawia się dopiero po chwili, kiedy gramy go dłużej niż minutę. Sprawdź czy Ty również stracisz tempo, a uderzenia przestaną być równe. Jeśli tak, wpisz ten rytm do codziennego planu ćwiczeń.
Rytm, w którym ride oraz hi-hat grają równocześnie. (038)
Na tym filmie nauczysz się używać lewej nogi. Licząc takt do czterech, zamykaj hi-hat nogą na każde 1, 2, 3 oraz 4.
Jeden z podstawowych rytmów (036)
Prosty rytm w sam raz na na początek. Tempo 100 bpm.
Nieco trudniejszy rytm… (033)
Rytm, który może stanowić spore wyzwanie dla początkującego perkusisty. Oprócz jednej szesnastki na centrali, są również dwie szesnastki grane na hi-hacie pod koniec każdego taktu. Sprawdź czy umiesz go zagrać.
Ciekawy hi-hat, zagrany na podstawowym rytmie (rytm 032)
Na pierwszy rzut oka bardzo łatwy rytm, jednakże diabeł tkwi w szczegółach. Przekonasz się grając go samemu.
Rytm z dodatkowym uderzeniem w werbel. (rytm 027)
W tym rytmie występuje jedno arytmiczne uderzenie werbla w stosunku do lini hi-hat’u. Dzięki temu rytm nabiera żywszego tempa i wydaje się być bardziej energiczny.